kopfoto



Puur Natuur foto-blog

Klik op de eerste foto en je ziet de foto's groot!

zondag 18 augustus 2013

Bezoekje hessenhof, Ede

 
             Deze week bracht ik een bezoek aan  kwekerij de Hessenhof in Ede.
                                                 Voor mij een dagje uit.
         De moederbedden lagen er schitterend bij waren een lust voor het oog.
Volop nieuwe planten en ik wist niet te kiezen, wel heb ik een paar roze Hepatica plantjes gekocht.
                                                 Die had ik nog niet.

                    Natuurlijk had ik mijn camera bij me om vlinders te fotograferen.
                    De meeste zaten toch op Allium, daar zit duidelijk veel nectar in.


       
                                                   Kleine vos


                                         Het witje was ook weer van de partij

 




                                       Erg mooi vond ik de diepblauwe Agapanthus.



                                         Thuis:  deze wesp nam bezit van mijn Amni majus.
                                                           Voor mij een kans.
 

 

 


 
                  
 

10 opmerkingen:

  1. Wat een pracht van een kwekerij is de Hessenhof Anne-Marie. En vooral is het zo speciaal om de planten in de showtuin te zien. Wat goed dat je er aan gedacht hebt om je camera mee te nemen. Prachtige opnames van de vlinders gemaakt.
    Fijne zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super Anne-Marie. De wespenfoto's zijn helemaal top, prachtige macro's.
    De Agapanthus is inderdaad heel mooi net als de vlinderfoto's.
    Heb een paar jaar terug tijdens de Helleborusdagen veel van de (toen) nieuwe collectie gekiekt.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anne-Marie.

    Wat een mooie foto's van de bloemen,insekten, maar vooral de vlinders.
    Mooi is het daar!

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je je camera bij je had Anne-Marie want daar is het zo te zien en horen goed vertoeven.maar je wesp vind ik ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anne-Marie dit is een heel mooi blog en de moeite waard voor mij om ook eens te gaan kijken in dat paradijs !!!!
    grt,
    Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pracht foto's Anne-Marie, mooi de vlinders en de wesp.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende foto's, vooral van die (enge) wesp. We maken altijd allemaal foto's van vlinders, hommels en bijen maar wespen ben ik nog niet tegengekomen. De Hessenhof is een heerlijke kwekerij, ben er verschillende keren geweest met de voormalig Helleborus dagen. Ben voor het eerst op deze blog en ga je volgen!
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het lijkt me heerlijk daar, Anne-Marie. Wat een mooi blog. De foto's 3 en 4 vind ik echte superfoto's, met een lichte voorkeur voor 4. De kleuren en belichting zijn prachtig. Groetjes, jOke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gorgeous photos Anne. I love the insects but also the deep purple agapanthus which I have seen only a few times and would love to grow in my own garden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Anne-Marie,
    ik vind het zo knap dat jij al die namen van die planten weet!
    Ik weet alleen wat ik mooi vind hihi.....
    Ook je vlinders (Kleine Vos en Witje) staan er heel mooi op.
    Mooie warem kleuren. Op Wespen heb ik het niet zo maar ik kan hem nu wel mooi en goed bekijken.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen