kopfoto



Puur Natuur foto-blog

Klik op de eerste foto en je ziet de foto's groot!

maandag 10 februari 2014

Eerste lenteboden

                 Vandaag was het een rustige dag wat wind betreft.
                  Ik ontdekte toch al wat meer kleur in de tuin.
                                 Het begin is er.



                                          Pulmonaria of longkruid

           Deze Helleborus oriëntalis had zijn kopje afgewend en
           kon ik er niet bij voor een mooi plaatje van voren.
           Maar de achterkant is ook best interessant.
 

         
                                De eerste sneeuwklokjes .......................
 

                      
                                   Galanthus

Op donderdag 13, vrijdag14  en zaterdag15 februari zijn de helleborusdagen bij kwekerij de     Hessenhof in Ede............... . Zeer de moeite waard!
Onder de link vind u meer info  http://www.hessenhof.nl/


                  Hartelijk bedankt voor de leuke reacties op mijn vorig bericht.

12 opmerkingen:

  1. Mooi Anne-Marie. Dat de Helleborus bloeit en het Sneeuwklokje wist ik al wel,
    maar het longkruid nu ook, dat is nieuw. Hij staat er ook prachtig op met die harige knopjes!!
    Het rood van de Helleborus is prachtig, net als de compositie van het Sneeuwklokje!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wie schööööööön, liebe Anne-Marie. Herrliche Blüten, die den Frühling ahnen lassen. Ich freu mich darauf ...

    Abendgrüße
    Waldameise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk al dit ontluiken van de natuur. al hebben we geen winter tot nu toe dit is toch genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige voorjaarsserie, Anne-Marie. Ik begin steeds minder te geloven dat we nog winter krijgen. Zag vanochtend al weer mensen in hun tuintje bezig. 1 en 4 vind ik het mooiste. Prachtige kleuren ook. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Absolutely beautiful series of photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat je deze lenteboden met ons deelt! Ik geloof ook dat de lente vroeg komt. ! Bij mij bloeien de sneeuwklokjes ook uitbundig en ook de Helleborus Niger en Oriëntalis. Maar longkruid zo vroeg, ik ga morgen gelijk in mijn tuin kijken of ze hier ook al zo ver zijn. Mooie foto's vooral de laatste!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Das sind sehr schöne Frühlingsboten. Der Winter neigt sich dem Ende. Jede Blüte ist eine Freude.
    Liebe Grüße, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Anne-Marie.

    Wat een mooie foto's zo van de beginnende lente.
    Wat zal je weer kunnen genieten van al het moois in je mooie tuin.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi het begin van de lente vastgelegd Anne-Marie.
    Vooral de sneeuwklokjes zijn erg mooi om te zien.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Anne-Marie

    Wat een mooie foto's maak je, ik heb vooral bij de tuinfoto's gekeken omdat ik ook een tuinfanaat ben!
    Ik ga je dus maar volgen en kom je misschien wel bij de Hessenhof tegen: dat is nl vlakbij waar ik woon. Geweldige kwekerij hè.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt een hele mooi voorjaarsblog Anne-marie.
    Ik kan het jhaast neit geloven dat we nog geen sneeuwvlok gehad hebben maar
    toch is dat waar. Ik heb zelfs nog de 1-jarige zomerbloeiers in mijn tuin in de potten en hanging baskets.
    Kan me niet heugen dat ooit eerder meegemaakt te hebben.
    Jou foto's geven me ook gelijk de lentekriebels. heerlijk om te zien en
    o, zo mooi vastgelegd.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig gezicht Anne-Marie het lijkt me geweldig om daar heen te gaan , de Helleborus is een ware schoonheid !!!
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen