kopfoto



Puur Natuur foto-blog

Klik op de eerste foto en je ziet de foto's groot!

woensdag 2 april 2014

Schaatsenrijden in de lente.........

          De schaatsenrijders (Gerris lacustris) bevinden zich in mijn vijver en
          met de macro lens een nieuwe uitdaging..........
          Op mijn buik nam ik de schaatsenrijder onder de loupe.
          Het viel niet mee, want je wilt het onderste uit de kan halen.
          Wat tot nu toe haalbaar was laat ik hier zien, maar ik ben er nog niet klaar mee!

                           Wat een grote ogen................



                           Pootjes wrijven.................


                               Toen bleef hij rustig zitten..................


                                 Spiegelbeeld.................................




               Mooie structuren in  het wateroppervlak............


             ...........wel eens gezien hoe klein hij is?

                      Hartelijk dank voor de leuke reacties op mijn vorig bericht!!

12 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig resultaat. Ik weet hoe klein ze zijn. Daar ga je graag voor op de buik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welch grandiose Fotoserie !!!
    Besonders gut gefällt mir das Spiegelbild....
    Liebe Grüße, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent er nog niet klaar mee....!? Nou dat wordt dan nog wat, want dit is al fantastisch.!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die ken ik en ik weet ook hoe klein ze zijn. Je moest wel even plat op de buik maar de resultaten zijn gewoonweg schitterend, ik zou niet kunnen bedenken hoe het nog mooier kan.
    Groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede Morgen Anne-Marie ,

    Gisteren zat ik ook toevallig nog te kijken bij onze vijver en zag dat ze op het kikkerdril zaten dus ik vermoed dat ze daar van eten !!
    Het zijn bijzondere beestjes en schaatsen snel over het water met inderdaad hele grote ogen !!
    Goed vast gelegd hoor !
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeilijke klus, Anne-Marie. Eigenlijk zou je camera nog lager moeten, maar ja, krijg dat nou eens voor elkaar. Je laatste foto begint toch heel goed te worden. Ik heb dit ook eens geprobeerd, maar kreeg het niet mooi voor elkaar. Ben benieuwd of het jou uiteindelijk naar tevredenheid lukt. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anne-Marie.

    Wat leuk is dit en zeer goed op de foto gezet.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed van je dat je dat zo mooi op de foto gekregen hebt zeg! Prachtig! Ja je moet er wat voor over hebben om een mooi plaatje te schieten, haha. Ik ben vandaag ook bezig geweest en hoop het ook een keer zo mooi te kunnen als jij! Ik zal vaak op je blog kijken en leren!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er nog niet klaar mee Anne-Marie!!!
    dat gaat dan nog wat worden want ik vind deze echt ontzettend mooi!
    Dit is echt genieten Anne-Marie en ik ben benieuwd :_)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige serie Anne-Marie, gezien de lange benen denk ik dat dit een 'Falco zandstradus' is! ;-)
    Ook ik zou niet weten hoe je dit nog beter wilt doen, ik kijk er wel naar uit!!
    Misschien en onderwaterbehuizing voor je camera aanschaffen??
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Anne-Marie,
    Als groot schaatsliefhebber kan ik dit logje natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan...
    Wat een prachtige opnames!! En ik zie je in gedachten al liggen met de camera in de hand, maar je buikrol is beslist de moeite waard geweest.
    gr. Truus

    BeantwoordenVerwijderen