kopfoto



Puur Natuur foto-blog

Klik op de eerste foto en je ziet de foto's groot!

donderdag 16 april 2015

Merel in de tuin..........

 Sinds een paar dagen wordt er hard gewerkt aan een nest door het merelvrouwtje..
 Leuk is dat mijn tuin nog niet is opgeruimd.
 Zo vind zij van alles, zelfs uitgebloeide hortensia bloemen.
 Het mannetje blijft in haar buurt, maar steekt geen snavel uit.
                    Het nest bouwen is haar werk.
Verschillende jaren achtereen hebben we merelnesten in de tuin gehad,
vaak werden ze leeggeroofd door eksters, vlaamse gaaien en roeken.
                   Ik weet niet hoe ik dit kan voorkomen.





              Steeds wachtte zij even om naar het nest te vliegen, want ik stond daar met mijn camera.

                Bedankt voor voor je bezoek en de fijne reacties op mijn vorig bericht.
                                               Tuynvrouwe.

10 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's Anne-Marie. Ik heb wel pas nog een mannetje gezien met een bek vol strootjes.
    Maar verder dan vechtend, daarna niet meer, heb ook niet gezien waar die heen ging....
    Deze vrouwtjes staan er super op, je hortensiaatje ook!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattige foto's van het merelvrouwtje met haar hortensia's. Zo leuk die nestjes in de tuin, hier zitten ze ook en ook lijsters maar de nesten zie ik vaak niet totdat de kleine dikke mereltjes door de tuin hupsen en nog door de ouders gevoed worden.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dit prachtig vastgelegd!
    Wat een genieten om deze foto's te zien.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anne-Marie.

    Mooie foto's heb je kunnen maken.
    Wat leuk dat je dit zo vlak bij je hebt.
    Leuk om te volgen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is genieten,Anne-Marie zo te zien aan de hoeveelheid die versleept word is er wel haast bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Anne-Marie. Geweldige foto's van deze Merel-bouwvakker ;-) '
    Zo leuk om dit vast te kunnen leggen. En hoewel alle foto's erg mooi zijn vind ik vooral de laatste foto met die echte trotse merel-houding is een juweeltje!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zie ik hier in de tuin ook Anne-Marie, prachtige foto's heb jij er van ( ikke niet )
    Fijne zondag, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Anne-Marie,
    wat een weelde dat de merels ieder jaar weer in je tuin een nest bouwen :-)
    Ik vind het ook zo leuk om ze te zien emt die snavel vol nestmateriaal. Geweldig toch.
    Ik hoop dat het nest dit jaar niet wordt leeggeroofd.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What wonderful shots ..... great photo work.
    the spring is everywhere ..
    Greetings, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anne-Marie wat heb je een schitterende foto sessie van het bezige merel vrouwtje gemaakt.
    Wat heerlijk dat we mee kunnen genieten <3
    lieve groetjes,
    Gerry Toevank

    BeantwoordenVerwijderen