kopfoto



Puur Natuur foto-blog

Klik op de eerste foto en je ziet de foto's groot!

dinsdag 5 mei 2015

Gevangeniswants

                     In de tuin vond ik een heel bijzondere wants.
                     Bij nader onderzoek bleek dit een gevangenis-, ook wel pyamawants te zijn.
                                       Hier zie je hem van alle kanten 

                          Graphosoma lineatum  







                           Bedankt voor je bezoek en leuke reacties op mijn vorig bericht.



10 opmerkingen:

  1. Hoi Anne-Marie,
    Het is een leuke naam voor een wants, maar een leuk beestje, die ik slechts één maal heb gezien.
    Mooie foto's! Goed gelukt.
    groetjes,
    maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken hem Anne-Marie en hij/zij is heel bijzonder !! mooie Macro trouwens !!
    groet Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wantsen ken ik wel, zag er gisteren nog een, maar een gevangenis- of pyamawants, nee die heb ik nog nooit gezien. Dacht eerst dat de naam een grapje was, maar het is echt en heel bijzonder. De foto's ervan zijn ook super mooi!
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anne-Marie.

    Super mooie macrofoto's heb je ervan gemaakt.
    Apart diertje, grappig de naam.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto' s van dit mooie beestje..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt 'm erg mooi gefotografeerd, Anne-Marie. Mooi insect, hè. Ik heb ze zelf één keer gezien toen ik op vakantie was. Hier in de polder zie ik ze niet. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie de pyamawants gefotografeerd Anne-Marie.
    Met prachtige kleuren en scherpteverloop.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zien er heel mooi uit Anne-Marie en je hebt ze er dan ook heel mooi op staan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan Anne-Marie. Ik heb ze bij ons in de buurt gezien op de ecologische tuinen van de gemeente.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pracht serie, Anne-Marie!
    Mooie macro opnames heb je van dit lastig wantsje gemaakt...
    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen