kopfoto



Puur Natuur foto-blog

Klik op de eerste foto en je ziet de foto's groot!

maandag 15 mei 2017

Bijenzwerm in mijn tuin.............

                 Vrijdagmiddag, ik was lekker macro's aan het maken in mijn tuintje.
                 Plotseling stond ik midden in een zwerm bijen.
                 Het was duidelijk , ze zochten een plek om te "hangen".
                 Uiteindelijk kozen ze voor de onderkant van de vuurkorf.




                           Via internet kon ik een imker opsporen hier uit de buurt.
                           Nicole nam contact op en wilde graag komen "scheppen".
                           Het zou de eerste keer zijn voor haar, dat sprak mij wel aan.
                           Nog even overleggen???


                               Met een beetje hulp werd de kluit afgeschut.


                        Nicole zette keurig de ramen in de kast en de bijen konden tot rust komen.....
                                                                  .....maar dat duurde nog wel even.



           De volgende dag kwamen er weer bijen,
           de geur van de koningin van de vorige dag hing er nog.
           Het waren er zo veel, dat ik weer de imker moest bellen.
           Deze nazwerm komt vaak voor, nu kwam imker Jan uit Olst om het laatste beetje te scheppen.
           Met een beetje rook uit een prachtig pijpje bedwelmde hij de bijen
          

 
                                Hij  gebruikte daarvoor een mand.


                                             Imker Jan................


                       Het was een hele belevenis erg leuk om mee te maken.

           Bedankt voor je bezoek en leuke reacties op mijn vorig bericht,(veel te lang geleden).

4 opmerkingen:

  1. Hoi Anne-Marie.

    Dat is behoorlijk veel zo,n bijenzwerm bij elkaar.
    Mooi dat de bijenhouders het weg komen halen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anne-Marie,
    Dat is echt een hele leuke ervaring!!
    Mooi vastgelegd!
    groetjes,
    Mari

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Anne-marie,
    dat is zeker een hele belevenis!!!
    De 2e foto waar de zwerm aand e onderkant hangt is ook echt supermooi zeg.
    nooit geweten dat er dan ook nog vaak een na-zwerm komt.
    Leuk om te zien en om te volgen :-)

    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is wel heel bijzonder Anne-Marie.
    Mooi om dat ook eens mee te maken.
    Prachtige serie heb je er van gemaakt.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen