kopfoto



Puur Natuur foto-blog

Klik op de eerste foto en je ziet de foto's groot!

woensdag 5 april 2017

Vogels in de tuin en bosanemoontjes..........

             Heerlijk is het om met macro bezig te zijn en zeker in het bos.
             Misschien wel omdat je er lekker bij kunt gaan liggen.
             Het bladerdek is zacht en droog en ............
             zo dicht bij de grond kun je de bloemetjes van alle kanten fotograferen.






             De laatste drie heb ik met meervoudige belichting genomen.
             Ik merk wel dat ik die techniek nog niet helemaal onder de knie heb.

                      De pimpelmeesjes spelen vestoppertje................



       Vrouwtje merel geniet van een mooie morgen................


          Het roodborstje dat de hele winter in de tuin was en meelwormen heeft gegeten,
          heeft een partner. Een mannetje met een fel rode borst.
          Nu is het verschil duidelijk te zien.................samen eten van een bordje en
                                                                                        het menu zijn meelwormen.

 Eigenlijk was er te weinig licht zo vroeg in de morgen, maar toch wil ik je laten meegenieten.



                  Onder.............het mannetje.


           Bedankt voor je bezoek en leuke reacties op mijn vorig bericht.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Anne-Marie, wat een prachtige foto's van de bosanemonen! Zo mooi met dat mooie standpunt, tegenlicht,fraaie details en met dat bokeh! Ik dacht al dat ik zo iets kon verwachten, maar je overtreft het toch steeds weer! Dan de tuinvogels: zo leuk die pimpel en wat een houding op die 2e foto. ook de merel staat er heerlijk op. Maar de roodborstjes zo gezellig met z'n tweetjes is echt aandoenlijk! Je ziet het niet vaak. Echt heel gaaf dat je dit hebt kunnen vastleggen. Ik heb genoten van deze foto's!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anne-Marie.

    Prachtig zoals je de bloemetjes laat zien.
    Het Meesje is super leuk, maar de Roodborstjes zijn echt super mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Anne-Marie, wat een prachtige opnames van de bosanemoontjes, en ook die in je vorige blog. Ik moest lachen over dat die boswachter niet begreep dat je daarvoor op de knieën ging. Erg leuk om te zien dat het roodborstje nu een partner heeft. Ben benieuwd of ze in de buurt hun nestje aan het maken zijn. Misschien dat je later in het seizoen hun jonkies kan fotograferen.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt de bosannemoon erg mooi gefotografeerd Anne-Annemarie.
    Maar ook je tuinvogeltjes staan daar mooi te wezen.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen